سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ایمان
 
قالب وبلاگ
لینک دوستان

تب مدرکی! انگیزه های برفکی

قربان همه تان بروم! به غیر از آن که ردیف سوم نشسته، همه برای مدرک آمده اید دانشگاه! البته نیتی هم ندارید جز پول درآوردن! فارغ التحصیلان دانشگاهی این دوره و زمانه می خواهند همه ی پول هایی که باباهایشان از مهد کودک تا ابتدایی و راهنمایی و دبیرستان تا دانشگاه برای شان خرج کرده اند از جیب ملت بکشند بیرون! حقوق های چند میلیونی و آویزان هر کس و ناکسی شدن برای به دست آوردن شغل های بهتر، اجازه نمی دهد که آدم باور کند درس خواندن و مدرک گرفتن برای رضای خدا بوده است!

آقای شیخ بهایی را که می شناسید؟ یک آخوند مهندس فیلسوف ادیب سیاست مدار بوده است که کسی نتواسته روی دستش بلند شود! آثار شیخ بهایی در همه زمینه ها فوق العاده است و از همه سرآمدتر، حمام اوست که تنها با یک شمع، آب گرم مردم اصفهان را تأمین می کرده است و امروزه معلوم نیست چه بلایی سرش آمده است!

اگر ما به جای شیخ بهایی بودیم، قبل از حمام ساختن می رفتیم گواهی ثبت اختراع می گرفتیم، بعد امتیاز فکرمان را چند صد میلیون می فروختیم و تا نسل جهارم بعد از خودمان را تضمین مالی می کردیم! اما شیخ بهایی وقتی دید مردم حمام ندارند، فکر کرد و بعد آستین را بالا زد و آجر روی آجر گذاشت!

این جوری است که نیت ها، رنگ آدم ها را عوض می کند و حاصل درس خواندن ها را زمین تا آسمان متفاوت می کند.


[ یکشنبه 88/11/18 ] [ 6:1 عصر ] [ سماء ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By SibTheme :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
آرشیو مطالب
امکانات وب


بازدید امروز: 1
بازدید دیروز: 4
کل بازدیدها: 32873